Alle Oisterwijkse politieke partijen reageren op een stelling, in deze korte film:
Dossier VERKEER
Meer informatie over de partijen:




Dossier Verkeer: uit OisterwijkNieuws.nl:
De gemeente Oisterwijk is voornemens om de spoorwegovergang bij de Gasthuisstraat te sluiten. Het mindere gebruik, nieuwe verkeersstromen rondom de KVL, een geluidswal voor de nieuwe woningen, sluipverkeer en kosten spelen mee; zo ook de wens tot de aanleg van een fietsroute langs deze weg naar het centrum.
Uit onderstaande ingezonden brief blijkt dat niet alle inwoners blij zijn met deze keuze:
Hoe komt men op het idee om de overweg bij Gasthuisstraat te sluiten. Wij zijn hier niet blij mee! Ze hebben bij De Kuil toen ook al de boel dichtgelegd, daar was vroeger ook een overweg. Als we dan straks naar Kerkstraat, Hoogstraat, kerk en kerkhof, bejaardencentrum, zwembad of Nettorama willen moeten we altijd om, vooral te voet of met de fiets is dat veel verder.
Men wil graag weinig auto’s in het dorp hebben, maar bij sluiting van onze binnendoor weg zullen we meer de auto gaan nemen. De drukte op de andere overwegen neemt dan ook weer toe. Nu wordt het verkeer wat verdeeld.
We hebben ook veel ouderen wonen en ook de schooljeugd fietst veel binnendoor als ze vanaf Udenhout , Berkel-Enschot komen om naar Durendaal te gaan. Wordt er dan echt geen rekening met ons gehouden en worden we straks gedwongen om om te lopen, om te fietsen, vooral in de periode van sneeuw en regen?
Verder een geluidswand? En al die woningen langs de lijn die geen geluidswand hebben, zoals aan de Hoogstraat, je bent toch gewent aan de treinen als je daar woont? En als je er een woning kiest, de spoorlijn ligt er, dus…. De woningen kun je toch verder naar achter zetten dan is er ook toch al veel minder last!? Is toch geen gezicht op zo een klein stuk weer een blinde wand.
Naast Dossier Verkeer zijn er nog andere stellingen, kijk op de rubriek Verkiezingen.